Tältä sivulta löydät Ajankohtaista tietoa ja tiedotteita Xonetilta. Kaikki Palveluitamme koskevat tiedotteet löytyvät täältä sekä myös mahdolliset palveluitamme koskevat katkokset sekä huoltotoimenpiteet pyritään ilmoittamaan tällä sivulla. |
Palvelimella valitettavasti jälleen havaittu katkos tänään aamupäivällä, vikaa selvitetään ja korjataan parhaillaan. Pahoittelemme häiriötä kaikille asiakkaillemme! Aiomme tehdä lähitulevaisuudessa suuria muutoksia palvelimiimme, jotta varmistamme paremman käytettävyyden ja näistä viime aikojen valitettavista katkoksista päästään eroon.
PÄIVITYS 11:00: Vika korjattu ja palvelin jälleen toiminnassa. Vian aiheutti palvelimen uusi kerneli ja vika korjattiin vaihtamalla kerneli vakaaksi todettuun versioon. Tiedotamme lähiaikoina asikkaillemme uuden palvelininfran käyttöönotosta ja toimenpiteistä, joita aiomme tehdä, jotta vastaavat katkokset pystytään välttämään tulevaisuudessa. Pahoittelut vielä kerran kaikille asiakkaillemme häiriöstä ja kiitokset kärsivällisyydestänne näinä vaikeina aikoina.
19.9.2012 - Laiterikko saturnus-palvelimellaPalvelimella havaittiin ongelma tiistaina 18.9.2012 klo. 18.00 jälkeen, joka aiheutui siitä, että palvelimen tiedostojärjestelmä oli jälleen siirtynyt Read-Only tilaan. Ongelmaa yritettiin välittömästi korjata käynnistämällä palvelin uudelleen ja pakottamalla sille fsck-tarkistus, mutta tästä ei ollut apua sekä havaittiin että koko palvelinlaite ja sen molemmat levyt olivat rikkoontuneet.
Palvelinlaitteen rikkoutumisen vuoksi tiedostot palautettiin varmuuskopioista kokonaan uudelle palvelinlaitteelle tänään aamupäivällä ja uusi palvelin saatiin toimintaan noin klo. 13.00. Valitettavasti 18.9-19.9 välisen yön varmuuskopioita ei ollut käytettävissä palvelinrikon seurauksena, joten tiedot jouduttiin tämän vuoksi palauttamaan 17.9-18.9 välisen yön varmuuskopioista. Tämän vuoksi valitettavasti tiistain 18.9 tiedostot eivät ole näkyvissä palvelimella.
Aiomme kuitenkin yrittää pelastaa näitä tiedostoja rikkoontuneelta palvelinkoneelta ja eilispäivän tiedostoja voi tarvittaessa pyytää palautettavaksi tai teille lähettäväksi sähköpostise, kun saamme nämä tiedot pelastettua rikkoutuneelta koneelta. Pahoittelut palvelinrikon ja tietojen menetyksen aiheuttamasta häiriöstä ja vaivasta.
Jos teillä on lisää kysyttävää tästä katkoksesta tai haluatte, että palautamme teille tiistain 18.9 tiedostojanne, niin olkaa yhteydessä osoitteeseen: asiakaspalvelu@xonet.fi.
PÄIVITYS: Kaikki tiedot tiistailta 18.9.2012 ovat tallessa ja niitä on mahdollista nyt pyytää palautettavaksi ottamalla yhteyttä sähköpostitse. Myös MySQL-tietokantoihin yms. tällä välillä tapahtuneet muutokset ovat tallessa.
PÄIVITYS 20.9: Palvelin käynnistetty tänään aamulla vielä uudelleen kernel päivityksen vuoksi. Päivitys päätettiin tehdä nyt samassa yhteydessä tämän katkoksen kanssa, jotta ylimääräisiltä katkoksilta vältyttäisiin tulevaisuudessa.
17.5.2012 - Katkos saturnus-palvelimellaTorstaina 17.5.2012 n. klo 18.00 saturnus-palvelimella havaittiin ongelma, joka oli aiheutunut siitä, että palvelimen tiedostojärjestelmä oli siirtynyt Read-Only tilaan. Yrityksistä huolimatta tiedostojärjestelmää ei saatu palautettua normaaliksi palvelimen ollessa käynnissä.
Tämän vuoksi palvelin uudelleenkäynnistettiin ja sen tiedostojärjestelmälle aloitettiin fsck-tarkistus n. klo 18.30 ja koska fsck-tarkistus ja tiedostojärjestelmän korjaus vievät useita tunteja, niin palvelin saatiin takaisin toimintaan vasta n. klo 22.00.
Tämän vuoksi saturnus -palvelimen toimintaan aiheutui tästä yhteensä noin 4 tunnin katkos. Pahoittelemme kaikille asiakkaillemme katkoksesta aiheutunutta häiriötä ja pyydämme teitä olemaan yhteydessä osoitteeseen: asiakaspalvelu@xonet.fi, jos teillä on kysyttävää asiasta.